Klubben ble stiftet i 1957. I de første tiårene ble hockey spilt på utendørsbaner i lavere divisjoner, fram Kristins Hall kunne tas i bruk i 1988. Klubben hevdet seg da fort i Eliteserien, og er i dag en av 4 klubber som har vært i den øverste Icehockeydivisjonen sammenhengende i mere enn 25 år. L.I.K består av to klubber, bredde og elite, og har en total omsetning på ca. 20 mill kroner pr. år.
L.I.K har satset målrettet på å bygge nettverk med sine partnere.
Med fasiliteter og aktiviteter må vi nå ut til flere, sa Hansen i sitt
foredrag. I dag har klubben ca. 1600 tilskuere i snitt på sine kamper, og har årlig
ca. 8 mill kroner årlig i sponsorinntekter. Det er nødvendig å øke disse
tallene for å henge med i konkurransen med de øvrige lagene i eliteserien, sa
bl.a Hansen i sitt foredrag.
Det er 30 år siden Kristins Hall ble tatt i bruk, og i konkurranse
med andre klubber og interesserte samarbeidspartnere, har det vært behov for en
betydelig opprusting. Gjennom dialog med
Lillehammer kommune fikk L.I.K anledning til å selge arenanavnet, for å
finansiere en ny og moderne Medieqube, som kostet 5,7 mill kr. Eidsiva ble
valgt som partner her, som betaler 1,2 mill kr. pr. år, en avtale over 5 + 3
år. Og Kristins Hall ble da omdøpt til Eidsiva Arena. I dag skiftes de gamle
plaststolene ut med seter av formstøpt tre med puter i stoff.
Et nytt og opprustet VIP-rom er tatt i bruk, som benyttes av klubbens
partnere og deres gjester under kampene. Da serveres det middag og der er det
også skjenkebevilling. Det flotte VIP-rommet benyttes også av klubbens partnere
til kurs og konferanser, det arrangeres frokostmøter og en årlig «business to
business» konferanse for partnerne.
Etter foredraget et det referentens syn at Rune Kaadekilde Hansen, ut fra kunnskap og engasjement, må være rett mann på rett plass, som markedssjef i L.I.K.
Fra det flotte VIP-rommet er det også mulig å følge med i det som skjer ute på isflata. Under Rotary-møtet spilte L.I.K treningskamp mot Sparta.